Några tips för en piggare höst -

Tips, Hälsa

Gå ut och gå - 

Frisk luft och ljus piggar upp och får oss att tänka klarare. Att göra promenader till en vana är både enkelt och gratis.

- En balanserad kost, motion och frisk luft varvat med vila är ett bra recept till att känna sig piggare och mer harmonisk, säger Åsa Lindskog, hälsoråd-givare på Life i Kista.

Tänk positivt - 

Att se möjligheter i stället för hinder gör livet både lättare och roligare. Öva på att vända negativa tankar till positiva.

- Oftast tänker vi mer på vad vi vill ha, i stället för att vara tacksamma för det vi faktiskt har. Hur vi tänker påverkar i hög grad vårt välbefinnande, säger Karin Odelis, stress- och friskvårdsterapeut.

Ät ordentligt - 

Ladda inför dagen med en riktig frukost och ät sedan hälsosamt och tillräckligt ofta för att hålla blodsockernivån jämn. Undvik socker, det gör dig pigg för stunden men efter kicken blir du trött igen.

Fixa hemma-spa - 

Skäm bort dig med ett hemma-spa i badrummet. Ge håret en hårinpackning, lägg en ansiktsmask, tänd några ljus, tappa upp ett skumbad, och kanske ett glas vin, och njut!

Andas rätt - 

Behåll semesterlugnet och få en starkare kropp på kuppen. Med rätt andning får du inte bara ett gott immunförsvar – du blir lugnare, minns bättre och sover gott om natten.

Skriv dig lycklig - 

Innan du lägger dig för natten, skriv ner fem saker du är tacksam över. Det kan vara personer som står dig nära, saker du upplevt under dagen eller något annat. Gör den här enkla skrivövningen varje kväll och du kommer snabbt bli bättre på att möta motgångar och mår bättre

Gillar

Kommentarer

Corneliatraskelin
Lillystromqvist
Lillystromqvist,
Fantastiskt inlägg, du är ju bara så himla bra vännen!! <3
nouw.com/lillystromqvist
Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229