Köpenhamn -

Bilder, Utflykter, Resor

De var skönt att koppla bort bloggen ett tag över helgen och bara vara, men absolut var jag väldigt aktiv som vanligt på min snapshat och även instagramstoryn haha. Här kommer iallafall en drös med bilder och en längre text, som sagt fotades det mest med mobilen pga regnet som vi drogs med hela lördagen.

På lördag förmiddag tog vi tåget till Helsingborg där vi sen hoppade på en båt som gick hela vägen till Köpenhamn, om vi hade vetat vilket väder de skulle vara denna dag när vi bokade båten för någon månad sen hade vi nog inte tagit den lilla båten över... De blåste STORM och ösregnade.. Jag har då aldrig vart med om något liknande, glasen på borden och allt annat bara flög, de var verkligen sjuuuka vågor ett tag men skönt nog lugnade sig iallafall emot slutet.

När vi landade i Danmark efter den turbulenta båtturen så gick vi till Christiania, de är absolut häftigt att ha sett de och gått igenom där, men jag har nog aldrig känt mig så missanpassad... Vi satte oss där inne på en restaurang och åt en smörgås innan vi gav oss vidare emot hotellet

Meeen, att hitta till rätt hotell var inte de lättaste, eller kanske egentligen, men dem hade TRE hotell som hette samma sak och min kära sambo hade inte riktigt koll på den rätta adressen, så efter vi gått i 45min till ena hotellet sa dem att vi var vid fel hotell så där ifrån tog vi en taxi till rätt hotell haha. Väl vid hotellet lämnade vi våra väskor innan vi gick till tågstation för att ta tunnelbanan till en Saluhall där vi hade tänkt att äta då dem vi resta med hade hört att de skulle vara bra, när vi väl hade hittat dit blev vi besvikna, gick igenom de och sen vidare till ett ställe där vi beställde dricka innan vi tog tunnelbanan tillbaka.

När vi kom tillbaka till Köpenhamn igen så letade vi efter ett ställe att äta på, först gick vi till ett ställe, efter att ha frågat flera personer om vägen dit eftersom googlemaps absolut inte fungerade för oss denna dag, väl där kändes matstället vääääldigt fel så vi gick vidare till ett annat ställe som vi såg längst vägen, de blev en väldigt fin och mysig restaurang men med en mindre bra personal haha.

Efter middagen hamnade vi alla i matkoma delux, ni ser min nachotallrik här över, den var en förrätt?! dock åt jag den ju som en huvudrätt och blev väldigt mätt och belåten. Efter vi smällt maten ordentlig gav vi oss ut i skitvädret igen och gick bort till Tivoli. Där gick vi runt i några timmar innan vi frös för mycket och vart väldigt trötta, eller ja, jag hade redan vart väldigt trött där i några timmar...

Efter några timmar på Tivoli vandrade vi hem till hotellet, hämtade ut våra väskor och slog oss ner i våra hotellrum, tyvärr blev vi alla besvikna på hotellet, de såg otroligt fint och nytt ut, men de var enormt lyhört, man hörde dem som bodde bredvid en, sängen var eeeextremt hård, toaletten var mycket speciell, frukosten var tyvärr under förväntan osv, de var iallafall svårt att slappna av i den hårda sängen, men ett stort plus för att dem hade några svenska kanaler som jag kunde kolla på under alla timmar jag inte kunde sova... De var väldigt länge sen jag sov så jäkla lite.. Kändes som jag låg och grubblade hela natten och de få timmarna jag fick sova var riktigt obehagliga, jag drömde något som jag verkligen ville vakna från, jag fattade att de var en dröm men de gick inte att vakna hur mycket jag än försökte...
Dagen efter var jag verkligen som en zombi, mina ögon gick i kors och jag var helt död, men absolut inte konstigt efter att ha gått runt hela dagen innan, vart ute nästan hela dagen i regn och blåst och sen en natt med alldeles för få timmar sömn..

Dagen efter åt vi frukost, packade ihop oss och gick sen bort emot tågstation, vi fick vänta ett bra tag innan tåget kom och när de väl gjorde de var de verkligen proppfullt men vi alla fick sittplatser och där satt vi hela vägen hem, jag satt och stirrade ut genom fönstret och var bara halvt borta, jag var så otroligt trött och orkade verkligen inte vara social eller trevlig längre...

Men summan av kardemumma, var de en otroligt trevlig och mysig resa, absolut blev de kanske lite för mycket, intensivt, för mig, men de var de värt. Vädret under lördagen är de enda man kan klaga över, annars vart de en rolig resa, med massa nya upplevelser och med väldigt härliga personer. Men jag ligger ordentligt efter på mitt energinkonto nu så denna veckan ska jag återhämta mig och vila så mycket jag bara kan.

Förövrigt, kom ihåg att de är sista dagen ni kan använda min rabattkod: NIKOLINA30 för 30% rabatt hos macskal.se